zaterdag 2 augustus 2008

Ding 18



LibraryThing.
Ik heb (willekeurig) 10 boeken ingevoerd: wat gaat dat snel!
<http://www.librarything.nl/catalog/evertvandebunt>
Je kan meteen zien wie je "vrienden" zijn. Deze site zit bijzonder prettig in elkaar.
Ik denk dat heel veel mensen hier wat aan hebben.

Als bibliotheek moeten we dit flink promoten, mensen gaan dan misschien wat breder lezen en komen schrijvers tegen via hun vrienden die ze anders niet ontdekt zouden hebben.
Ook leuk om de verzameling van die vrienden te bekijken, zo doe je nog eens ideeen op!

Alleen oppassen dat er niet teveel vrienden worden gemaakt anders komt er niets meer van lezen.

Eigenlijk een soort Romanadvies maar dan sociaal. Zelf zal ik er geen gebruik van maken maar zeer zeker van harte aanbevelen....een lekker ding...

2 opmerkingen:

elisabeth zei

Helemaal mee eens!
Kunn jij straks na het 23ste ding niet gewoon doorgaan? Ik raak verslaafd aan je illustraties, schitterend!

Riemie Greidanus zei

Hpoi Booker, Ziet er goed uit zeg!
Ik vind Library thing ook erg leuk!
Toto maandag bij de nabespreking.
Riemie