dinsdag 19 augustus 2008

Ding 23








Evaluatie.
Best wel een bevalling deze 23 dingen.
Vooral als je door een blessure ook nog tussentijds 6 weken bent uitgeschakeld.

Maar we zijn er! Na een pittige start (weblog maken, Rss feeds) rol je langzaam in de wondere wereld van web 2.0. Nieuwe termen worden langzaam maar zeker eigen, net als nieuwe websites.

Persoonlijk heb ik enorm van verschillende dingen genoten: Flickr natuurlijk: heerlijk dat struinen door foto's en dan zelf de meest wonderbaarlijke tags verzinnen en kijken wat er te voorschijn komt: vaak heel verrassend! Net als The Generator Blog waar je de meest maffe teksten, foto's en dergelijke kan bewerken. YouTube kende ik al en is altijd leuk. Wat me werkelijk verraste is Last.FM: een heerlijk speeltje voor thuis.


Op het professionele vlak sprongen voor mij de volgende dingen eruit: de voor mij al zeer bekende aquabrowser (geweldig). Ook al bekend Del.icio.us en nieuw en heel erg leuk voor de klanten LibraryThing, moeten we echt wat mee doen. Van de wiki's en online kantoortoepassingen moet ik eerst nog zien of dat gaat werken in de praktijk.

De sociale netwerken zijn leuk voor wie er de lol van inziet: aan mij niet besteed.

Voor mijn waren de 23 dingen een bewustwording van web 2.0. Inzicht in de dingen die er zijn en leren wat de mogelijkheden zijn. Wat voor onze organisatie van belang is dat meer mensen deze weg gaan volgen en wat mijn inziens erg belangrijk is: een bewustwordingsproces op gang te brengen voor zowel onszelf als het publiek. Leren wat de mogelijkheden zijn/worden en daarin te participeren.

De cursus op zich bracht in het begin een hoop geploeter. Op onbekend terrein proberen je weg te vinden. Een tussentijdse evaluatie was erg prettig geweest. Helaas bleek het niet mogelijk om met de medecursisten gelijk op te gaan, wat het reageren op elkaars blogs niet ten goede kwam.
Maar enorm veel geleerd. In de toekomst op naar de 46 dingen? Maar nu even niet....

7 opmerkingen:

Blogwoud zei

Hoi Booker,
Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. Ben het met veel van je uitspraken eens. Nu gaan we door hè?

Anoniem zei

Booker, fantastisch, je bent er.
Gefeliciteerd! Nu nog de praktijk... dat ben ik helemaal met je eens.
Groet, Pluis!

elisabeth zei

Hoi Booker,

Geweldig, wat een eindspurt! Petje af. Gefeliciteerd!
Ja, en zoals we allemaal denken: nu bijhouden en in de praktijk...
Ik was het vaak met je eens en heb veel plezier beleefd aan je blog, vooral die hòndjes....
Geniet maar even van je vrijheid,

groet,
Liesbeth

Anoniem zei

Hallo Booker, gefeliciteerd met het behalen van alle 23Dingen.
Geweldig hoe je het weer hebt opgepakt. Ik heb je weblog met plezier gelezen. En ook genoten van je mooie en originele illustraties bij alle berichtjes!
Groeten, Anita

carla zei

Hallo Booker, je bent er, geweldig, zo snel het weer opgepakt, echt perje af. Tot maandag,
Carla

Boekenwurm zei

Hoi Booker,
gefeliciteerd !! Je bent er!!
Nu even geen "ding" meer,goot gelijk,,maar heb je Aline's 24ste ding al gezien...???
Lidwien

Riemie Greidanus zei

Hoi Evert,

Een hele leuke weblog die ik met plezier heb glezen.

tot maandag,
Riemie